måndag 7 juli 2014

Ettårsjubileum

Idag är det den sjunde i sjunde. Idag är det exakt ett år sedan jag och Tove kom hem ifrån vår 81 mil långa cykeltur från Sälen i Dalarna till Strand i Västerbotten. 

Jag kommer ihåg känslan när bussen körde ifrån Sälen och vi stod kvar med våra cyklar,utan möjlighet att ångra oss.
Jag kommer ihåg utför första backen när åskan bullrade, regnet öste ner och det kändes som att vi aldrig skulle orka.
Jag kommer ihåg när vi åt kantareller vi hittat vid vägkanten, när vi blev stoppade av en gul skåpbil mitt ute i ingenstans, när Tove tyckte att det var läggdags klockan sex, och när vi lättade cyklat uppför Vemdalsskalet för att sedan möta Klövsjöbacken. 
Jag kommer också ihåg de sista milen när vi lyssnade på ABBA ur mobilhögtalare och när vi stannade innan sista backen för att vi kom på att vi hade gifflar kvar. 

Och- jag kommer absolut ihåg känslan av att komma hem efter en sådan upplevelse.
 Den var obeskrivlig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar