måndag 7 juli 2014

Glassbonden

Vill bara börja med att säga: jag har världens bästa sommarjobb. Alltså verkligen! Jag jobbar på Glassbonden i Selet, ett glasscafé där glassen som säljs är gjord av mjölk från egna kor och dessutom tillverkad i mejeriet i samma byggnad som själva caféet. Så vad jag har gjort som mest under sommarlovets första veckor är att torka bord och skopa glass.
 Och.Såklart. Smaka glass, jag måste ju veta vad jag säljer och om en kund ber mig att servera henom mina personliga favoriter är faktiskt kunskapen om glassmakerna helt klart essentiell (Säger först något om hur svårt det är att välja och rekommenderar sedan förmodligen västerbottensost/päron pga spännande och okonventionell, saffran/honung pga fett god, hjortron/kola pga också god, makalös choklad pga makalös och alla gillar choklad, sockervadd pga coolt med sockervaddsglass.)




Kom och köp! Allvarligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar