fredag 15 augusti 2014

Väntar och väntar och väntar och väntar

Jag har ju haft en värdfamilj på gång sedan i juni, vilket ingav förhoppningar om att jag skulle få åka på det tidigare avresedatumet, 13 augusti.
 Deadline kom och klartecken hade fortfarande inte kommit, vilket innebar att avresan för min del blev uppskjuten till 8 september.
Jag fick reda på att jag har en värdfamilj - men än så länge bara till andra halvåret. En till första halvåret eftersöks fortfarande i samma område.

Först blev jag besviken när jag fick beskedet om att jag skulle få dela mitt år mellan två familjer. Men nu, när jag vant mig vid tanken, känns det minst lika bra som att ha samma familj hela tiden. Genom att jag kommer att bo i två olika familjer kommer jag få se hur livet ser ut hemma hos dubbelt så många amerikanska familjer än vad jag annars gjort, vilket ger en bredare, mer mångfacetterad och verklighetstrogen bild av landet.

Att jag fortfarande inte har någon familj till första halvåret är dock väldigt stressande, särskilt nu när alla som fick åka på första datumet nu redan är framme. Allt jag gör är att vänta och vänta och vänta på besked. Var ska jag åka? Hos vem ska jag bo?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar