söndag 31 augusti 2014

Arcata, CA!



Det har funnits dagar då jag tvivlat på att jag alls skulle få åka till USA överhuvudtaget, eftersom att jag fortfarande inte vetat någonting mer än var jag ska landa. De senaste två veckorna har jag jobbat som forskningsassisten med att väga prover och referenser, vilket har sysselsatt mig, men inte hindrat tankarna från att snurra. Jag kan tillägga att det faktiskt är skittråkigt att inte gå i skolan, man missar så mycket när alla ens jämnåriga tillbringar sina dagar där tillsammans.

För några dagar sedan fick jag dock äntligen veta var jag ska bo det närmsta året! Arcata ligger i Humboldt County i nordvästra Kalifornien och har cirka 17000 invånare. Det känns hur bra som helst att äntligen veta lite mer om vad som väntar. Jag har googlat fram lite bilder:





Om tiden gick alldeles för långsamt förut så går den alldeles för snabbt nu. I skrivande stund är det cirka en vecka tills jag åker och det känns som att det är ungefär tusen saker som ska fixas; slå in presenter till värdfamiljen, skriva ner de svenska recept jag vill ha med, skicka hur många mejl som helst, packa och säga hejdå


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar