lördag 6 september 2014

Värdfamilj!

Igårkväll blev allt färdigt med min värdfamilj för det första halvåret. Det känns verkligen extremt skönt, nu är det spikat att jag åker på måndag! Jag fick ju förut reda på att jag skulle komma till Arcata, dock kommer jag faktiskt under det första halvåret att bo i McKinleyville en mil utanför. Jag kommer inte heller att gå i Arcata High utan i en annan skola som har ett så långt namn som Northcoast Preparatory and Performing Arts Academy, vilket jag tror brukar förkortas NPA. Skolan verkar bra och ska tydligen vara topp-30 i USA, dock hittar jag ingen bild på den men jag länkar en beskrivning av den ifall någon skulle vara nyfiken http://northcoastprep.org/. 

Min värdfamilj består av min värdmamma och hennes dotter som går i samma skola och är jämnårig med mig (det finns även en son, men han bor inte hemma då han går på college). Familjens övriga medlemmar är de tre katterna, hunden och en get. Både av den information jag har fått från AFS och genom det jag har fått veta genom värdmamman verkar det som att vi har många gemensamma intressen, men också som att de gör en del andra saker som jag ser fram emot att testa (som att surfa!!!). Hoppas och tror verkligen att vi kommer att trivas bra tillsammans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar