söndag 21 september 2014

All Species Parade

I helgen har det varit en marknad nere i Arcata och idag var det en parad/vandrande teater. Jag är inte helt säker men jag tror att All Species Parade den här gången var för att demonstrera mot uppdämningen av en närliggande flod. Som ni kanske vet lider Kalifornien av extrem vattenbrist, här är dock problemet mindre och därför skickas det uppdämda vattnet söderut, framförallt till den flackare delen av staten där det odlas mycket (alltså typ supermycket, typ en stor del av hela landets livsmedel).  Floden är dock nästan helt uttorkad vilket bland annat gör att fiskarna där dör och det får även kulturella effekter.

Grejen är iallafall att man ska vara klädd som ett djur. Jag var iallafall en mus, och av någon anledning spelade jag tamburin.



Bilderna är inte jättebra, och de är tagna innan själva grejen började men iallafall. Efter paraden skulle vi egentligen bara åka hem men bilen startade inte och nyckeln gick inte att dra ur låset så jag och Maia blev fast i bilen i drygt en och en halv timme innan vi kom iväg. Tur var iallafall att jag kunde utnyttja tiden och läsa lite ur Anna Karenina som vi just har börjat med på engelskan.

Ha det! Hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar