onsdag 24 september 2014

Iaktagelser och saker som överraskat mer eller mindre

1. Det första som jag la märke till var hur onödigt mycket vatten de har i toaletterna här
2. Folk har fett stora bilar och de kör nästan överallt
3. Folk kallar mig Viega (självklart hade jag inte förväntat mig att de skulle uttala mitt namn som jag    gör men just Viega har aldrig slagit mig som ett alternativ)
4. Jättejättemånga har hund
6. Det känns som att vi bara läser och läser i skolan, det är sällan genomgångar.
5. Det känns som att de bara läser ryska klassiker i skolan. Över sommarlovet hade alla seniors i        uppgift att läsa Bröderna Karamazov och alla juniors skulle läsa Krig och fred. Nu läser vi Anna    Karenina.
6. Det är cash som gäller när det kommer till betalning
7. Rektorn är kan svenska!
8. Det finns en godissort som heter Swedish Fish (vet någon historien bakom detta?)

Tack och hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar