fredag 12 september 2014

Resan

Resan från Vännfors till Fieldbrook började i söndags då jag och pappa flög ner till Stockholm. Vi fick några timmar sömn innan vi gick upp vid fyra för att bege oss till gaten.

Först flög jag och en annan tjej från AFS till Paris där vi väntade i fem timmar innan flyget till Los Angeles gick. Den flygresan tog hela 12 timmar och när vi slutligen landade var vi tvungna att köa i två timmar för att komma till säkerhetskontrollen, vid det laget hade jag redan varit vaken i mer än ett dygn.

Väl ute möttes vi av volontärer från AFS och jag åkte vidare till ett närliggande hotell för att sova lite innan resan fortsatte nästa dag, eller rättare sagt nästa morgon då vi blev väckta fyra och strax därefter åkte vidare mot flygplatsen igen. Jag och de andra fem utbytesstudenterna som skulle till Arcata mellanlandade i San Francisco och kom sedan fram till den slutgiltiga destinationen cirka 15:30.





     


      Paris- Los Angeles



         



          Los Angeles!
Det roligaste på resan var att träffa andra från AFS, som också var påväg mot samma äventyr.




Planet från San Francisco hade endast rum för 30 passagerare, vilket gör det till det minsta plan jag någonsin flugit i hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar